Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

Mutor

Av Christina Svensson - 1 juli 2012 16:59

           Matte tycker jag är världens finaste labrador och dessutom den coolaste av alla, och visst håller jag med, men det ska sägas att man får jobba för de där mutorna hon kör med. Idag lyckades hon dela en köttbulle i hela femton bitar, men är man labrador då gör man ju allt för den minsta godbit och enligt matte så verkar det som att det kommer att ge resultat. Det vi tränar mest är att följa efter matte ute på gården och så kör vi lite koppelträning, men jag vill inte gå så långt hemifrån, men när vi vänder hemåt då är jag hur duktig som helst

 


  Sedan har vi det här med gamlingarna som bor här och Sabrina här på bilden tycker att vi kan hålla ett visst avstånd, medan jag snart har lyckats flirta in mig hos Gittan, några dagar till så är jag farligt nära hennes öron

 
 
Ingen bild

Tobias

2 juli 2012 09:43

Hej. Vad fin hon är Khira. Kul att följa hennes framfart. Skälva har vi en av hennes bröder här hemma.
Ha det bra och lycka till.

Christina Svensson

2 juli 2012 10:39

Hej! Vad kul att höra av dig. Alltid kul att ha kontakt med kullsyskonen. Vem är det du har av dom?

 
Ingen bild

Tobias

2 juli 2012 10:41

Walle (Jonatan)

Christina Svensson

2 juli 2012 10:43

OK. Och bor var?

 
Ingen bild

Tobias

2 juli 2012 10:44

Vi bor i eskilstuna

Christina Svensson

2 juli 2012 12:49

..och vi utanför Oskarshamn, men vi kanske kan ses vid julmässan på Julita i början av november.

 
Ingen bild

Tobias

2 juli 2012 15:48

Ja det vore kul.

Christina Svensson

2 juli 2012 16:33

Då satsar vi på det

 
Rose-Marie

Rose-Marie

3 juli 2012 15:41

Hej,

Vad roligt att följa dig och lilla valpen! Det ser ut att gå utmärkt!

Jag har en liten Florrievalp från Hjorttorp hemma, Prins Bertil. Han fyller 11 veckor idag. Det är otroligt vad de växer och lär sig snabbt. När jag hämtade honom för två veckor sen var det en liten tjockis och nu är han smal och stark. Hur gick det till?!

Fortsatt god lycka med allt och kolla gärna in vår blogg också.

Hälsningar,

Rose-Marie och Prins Bertil.

http://princebertil.wordpress.com

Christina Svensson

3 juli 2012 16:27

Hej!
Kommer givetvis att följa Prins Bertils bravader på hans blogg. Har lagt in bloggen under länkar
Ja, vad hände med den lilla runda tiken jag hämtade?
Fortsatt lycka du också
Hälsningar Khira och Christina

 
Ingen bild

Monica

4 juli 2012 09:02

Hej! mina rara valp-köpare.
Kram/Monica

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina Svensson - 25 februari 2015 15:03

   Så var vi till Nybro en tur och Khira fick vara modell igen, då Marie hade lite ideer om att använda svart bakgrund. Även om Khira helst vill slippa så finner hon sig i att vara modell och gör det som vi ber henne om.       ...

Av Christina Svensson - 17 december 2014 10:16


Khira önskar en riktig God Jul och tycker att lite vitt på backen skulle vara välkommet   .... och i morgon åker vi till Läckeby Djursjukhus då Khira ska lämna blod till deras blodbank. Khira har nämligen den blodgruppen som gör att alla hundar ...

Av Christina Svensson - 14 augusti 2014 14:39


  Nu börjar livet återgå till det vanliga efter denna varma och soliga sommar vi haft. Igår kväll ringde de från djursjukhuset att de var i behov att Khiras negativa blod, så nu på förmiddagen har vi avklarat hennes andra blodtappning, och med sig...

Av Christina Svensson - 20 juni 2014 17:33

Khira firar midsommar och önskar alla en trevlig helg.   Själv reflekterar jag och ser tillbaka och kommer ihåg att kvällen före midsommarafton för två år sedan hämtade vi hem vår underbara hund.     Och så här såg hon ut på de första k...

Av Christina Svensson - 9 juni 2014 10:34


Oj, Oj,Oj så skönt! sa Khira Hurtas sköna kylväst   Khira har svårt att tåla sommarvärmen och blir lätt flåsig för knappast ingenting när det är är varmt. Köpte därför Hurtas kylväst till henne och den var enligt henne kanonbra. Hon fick nästa...

Presentation

Den här bloggen kommer till största delen att handla om min labrador, Hjorttorp's Jindalee. Alias Khira. Från valp till vuxen hund, men även om våra Welsh Springer Spaniels
...och jag blir glad om du sätter ett tasstryck i kommentarsfältet

Hjorttorp's Jindalee

 

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards